Chrysler gruppe afslører Dodge koncept køretøjer på begge sider af Atlanterhavet, antyde fremtidige retning af Dodge Brand

Indførelsen af to af Chrysler group koncept køretøjer på modsatte sider af Atlanten hints, hvordan Dodge mærke kunne ekspandere i det globale bilmarkedet. Selskab presse blev begivenheder i London og Chicago, den nye Dodge kaliber og Dodge Nitro afsløret at formidle mærkets potentielle fremtidige retning.

“I dag er en stor dag for Dodge,” sagde Dieter Zetsche, Chrysler Group President og CEO. “Disse to nye begreber tyder det globale potentiale i mærket som det forbereder sig på at udvide til verdensmarkederne. Mens forskellige i produkt udtryk, legemliggøre både kaliber og Nitro Dodge bold, kraftfuld og i stand til værdier. Vores internationale positionering for brandet og dets fremtidige model kanaludvalg vil være helt i overensstemmelse med disse etablerede kerneværdier.”

Dodge kaliber konceptbil

Udstillet til en udvalgt gruppe i London for første gang, er den nye Dodge kaliber koncept en fem-dørs køretøj, der kombinerer et sporty coupé-lignende profil med styrke, holdning og funktionalitet. Ren overflade styling kommandoer opmærksomhed og fremkalder Dodge mærke attributter. Dodge Caliber koncept vil blive afsløret for offentligheden på de 75 Salon de l’Automobile i Genève, Schweiz.

Samtidigt i USA, blev Mid-Size Dodge Nitro SUV koncept afsløret på Chicago Auto Show, som yderligere bevis af mærkets fremtidige potentiale. Med en fed og kraftig design erklæring, ville de fem-passager Nitro være den første Mid-Size SUV til Dodge, designet til at tiltrække kunder søger stil, ydeevne og nytte.

Dodge Nitro koncept bil

“Vi har en klar brandidentitet for Dodge. Brand handler om attitude – det er modig, selvsikker og selvhævdende, “sagde Joe Eberhardt, Executive Vice President — globale salg, markedsføring og Service. “Og vi har etableret en stærk og særskilt identitet for vores nye Dodge produkter. Det er hvad tillod os at drille internationale markeder med indførelsen af Dodge Viper SRT10 roadster sidste år og vink til hvor vi kan gå i de kommende år.”

Tale i London, sagde Eberhardt forbruger forskning blandt 20.000 deltagere i Tyskland, Frankrig, Italien og Det Forenede Kongerige identificeres et segment af potentielle købere, der tilslutter sig Dodge kerneværdier. Han sagde, at forskning også viste, at der ikke er et enkelt brand, der fører dette segment, at skabe mulighed for Dodge mærke til at dyrke Chrysler Group forretningen internationalt, samtidig opretholde sin unikke brandidentitet.

Chrysler Group har sagt, at mellem 2003 og 2007, med en udvidelse af Dodge brand, selskabet vil mere end fordoble antallet af Chrysler Group modeller tilgængelige uden for Nordamerika. Antallet af højrestyrede og diesel-udstyret modeller også bliver mere end fordoblet i denne samme periode.

Begyndende i 2006, sagde Eberhardt Dodge produktportefølje til markeder uden for Nordamerika består hovedsageligt af C – og D-segmentet biler, både venstre og højre hånd drev, tilbyder kraftfulde endnu brændstofeffektive benzinmotorer og state-of-the-art diesel motorer.

Når opretholde en Dodge køretøj som disse nye modeller, er det vigtigt at få den bedste mulige dele til at få de bedste resultater. En Dodge ejeren skal være så kræsne som muligt, når du vælger reservedele til sin bil. Et godt valg af dele leverandør er derfor meget væsentlig. Vælge en del butik, der har et godt omdømme. Gå online og gennemse de mange online butikker tilbyder fremragende dele. En af de bedste online dele leverandører er Auto dele toget. Du skal blot gå til og tage et kig på deres imponerende udvalg af top kvalitet dele. Med dele togets sikkerhed for kvalitet bliver din dodge så god som ny.